Saturday, August 30, 2008

The Series of Unfortunate Events

Satu pagi yg tenang.....hari Khamis, 28 August 2008, 8.10am...pagi tuh rasa sama je macam pagi2 sebelum ni...make sure rumah dah kunci sebaiknyer, turun dari apartment, terus masuk kereta...hidupkan enjin...masuk gear D...tekan minyak...jalan.......
GEDEBUKKKK (errr...camtuh ke bunyi dia? hmmm...belasah je la...)...benda pertama yg terlintas dalam minda aku waktu tuh "NI MESTI TAYAR KETA AKU XDE NI"...aku pun matikan enjin, turun dari keta, terus gi belakang...SAH!!! one of the tyres was gone!!! hilang!!! huwaaaaaa.....x tau dah nak pikir ape waktu tuh...baru sebulan umah kena pecah, notebook hilang...ni tayar plak hilang sebijik...huhuhuhuhuhu...(sambil membayangkan fulus2 berterbangan...ahaks)
hmmm...nak kena pasang tayar spare pulak...sape ade ek nk mintak tolong...cam xde org jek...ramai dah gi keje...kalau ade pun, belum tentu diorg nk tolong...i could always walk to the workshop nearby and ask them to put on the spare tyre...tapi...
tapi akhirnyer aku pasang tayar spare tuh sendiri...dgn baju kurung (mujur pakai flats), berpeluh2 gak la jek keta, pasang tayar tuh.....dah la x tau nk letak jek kat ne...first time la katakan...sumer org aku call tanyer...finally berjaya gak...lama gak la masa di ambil nk pasang tayar je...hehehe...siap sempat rehat...hehehhe
lepas tuh gi bawak workshop mintak tolong ketatkan skru and survey harga rim, tayar and lock nut...mentang2 aku ni pompuan, sesedap ati jek dia quote aku mahal2...cari2 kedai biasa sumer xde jual rim serupa...2nd hand pun xde...kalau nk gak kena order ngan Perodua which is mahal giler (satu rim dia jual RM400++ x termasuk tayar tuh)
2nd option....balik kg...cari kat Melaka jek...mujur la ade kedai ni mmg glamer utk org2 yg suka trade in, tukar rim etc...and very fortunate to me dia agree nk jual satu jek...2nd hand rim and 2nd hand tyre cost me RM220...oklah tuh...rim and tayar tu pun nmpk baru sbb diorg trade in tkr rim besar...not bcoz of accident whatsoever...
so...beres satu hal....and banyak lagi hal x beres....nk cari umah sewa lain yg secure...bajet...raya...servis...huhuhuhuhuhuhu..........pengsan!!!


No comments:

Post a Comment